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Feb 1, 2010

COREA DEL SUR LANZA CONCURSO PARA FUTURO AVION PRESIDENCIAL/SOUTH KOREA TO OPEN BIDDING FOR PRESIDENTIAL AIRPLANE

Según Defense News Corea del Sur emitirá una RFP "request for proposals", para su programa "VC-X" de compra de un avión presidencial Se espera una decisión sobre el ganador a finales de año y la entrada en servicio para 2014.
La asamblea Nacional, aprobó 14.2 billones de won (12,3 millones de dólares), tras varios debates en el parlamento. Ha sido siempre deseo de operar un avión mas grande y mayor que los actuales Boeing 737 VIP plane, en servicio desde 1985, solo pueden transportar 41 pasajeros y volar 3.400 kilómetros, por lo que tiene que repostar en vuelos de largo recorrido. Para solventar esta situación, el gobierno se ve obligado a utilizar alternativamente aviones de las aerolíneas de bandera, Korean Air y Asiana Airlines. Está previsto alquilar un Boeing 747-400 desde abril, hasta que llegue el nuevo avión. La capacidad del nuevo avión deberá ser de al menos 150 pasajeros y debe poder volar a Europa sin escalas. Los candidatos incluyen al Boeing 777 y Boeing 747-8, y el Airbus A340M.
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According Defense News, South Korea's arms procurement agency plans in April to release a request for proposals for its "VC-X" program to buy a presidential plane.
VC-X refers to VIP Cargo Unknown. Under the VC-X program, South Korea wants to introduce an up-to-date presidential plane by 2014.The National Assembly approved 14.2 billion won ($12.3 million) in December for the presidential jet procurement this year. The presidential office has long sought to operate a bigger, long-range presidential plane because the current Boeing 737 VIP plane, introduced in 1985, can only accommodate 41 passengers and has a maximum flight range of 3,400 kilometers, rendering it unable to fly out of Northeast Asia without refueling.
Against that backdrop, the Blue House charters flights in turn from the nation's two airliners, Korean Air and Asiana Airlines. It plans to lease a Boeing 747-400 airplane either from the two airliners from August for four years until a new VIP cargo plane arrives. For the VC-X, the presidential office wants an airplane with a seating capacity of about 150 and can make a non-stop flight to Europe.
Candidates include Boeing's 777 and 747-8 airplanes, and the Airbus A340M.

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