La Marina de Corea del Sur ha suspendido los vuelos de su flota de helicópteros Lynx tras los accidentes sufridos por dos de ellos recientemente. Se han ordenado inspecciones de emergencia para investigar las causas.
La Marina de Corea del Sur contaba con 25 Lynx para guerra marítima y antisubmarina, 12 Mk.99 Lynx entregados inicialmente en 1990, y 13 Mk.99A en 1999 estos últimos de la versión Super Lynx. Las posibles causas son problemas de motor y fatiga del piloto. Los Lynx de Corea del Sur son propulsados por motores Rolls-Royce Gem 42-1, motor que ya está fuera de producción, aunque la Marina asegura que su mantenimiento ha sido asegurado con piezas procedentes de la Royal Navy británica.
(defensenews.com)
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The South Korean Navy has suspended its fleet of Lynx anti-submarine helicopters following the back-to-back crashes of two of them last week. The service ordered emergency safety inspections of the British helicopters to investigatethe cause of the crashes.
The Navy had operated 25 Lynx helicopters modified for anti-submarine and surface warfare. The first batch of 12 Mk.99 Lynx helicopters was delivered in 1990, and the second batch of 13 Mk.99A Super Lynx helicopters in 1999.
Possible causes include an engine problem and pilot fatigue.
The South Lynxs are powered by two Rolls-Royce Gem 42-1 engines, whose production was halted years ago. The Navy therefore has had difficulty supplying the Gem engines but managed to secure used engines from the Royal Navy.
(defensenews.com)
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